Bidezko Merkataritzako produktuek Estatuan 2021ean lortutako fakturazioak hazkunde txikia izan zuen (%0,27) aurreko urtearekin alderatuta.
Azken ekitaldian, azken urteetako salmenten hazkunde-erritmoa moteldu egin da. Bestalde, Bidezko Merkataritzako dendek 2020an izandako beherakada berreskuratu dute, baina ez dira pandemia aurreko mailara iritsi. Hauek dira “Bidezko Merkataritza Espainian 2021” txostenaren ondorio nagusiak. Txosten hori Bidezko Merkataritzako Estatuko Koordinakundeak (CECJ) egin du, Garapenerako Nazioarteko Lankidetzarako Espainiako Agentziaren (AECID) laguntzarekin.
Pandemiak eta ziurgabetasunak eragindako krisiak moteldu egin du kontsumo-eremu berriak irekitzea”, azaldu zuen Alberto Abad CECJko lehendakariak. “Hala ere, garrantzitsua da nabarmentzea, hazkunde-erritmoa moteldu arren, salmentek bere horretan dirautela, eta horrek erakusten duela bidezko merkataritzak kontsumitzaileentzat zein enpresentzat duen leialtasuna”, gehitu zuen.
Bestalde, Miriam Ciscar-ek, AECIDeko Lankidetza Sektorialeko Departamentuko buruak, Bidezko Merkataritzaren balio eta printzipioetan jarri zuen arreta. “AECIDek herritarrek Bidezko Merkataritzari buruz duten ezagutza handitzen eta finkatzen lagundu nahi du, eta kontsumitzaileak eta enpresa-sektorea bereziki prestatu eta kontzientziatu nahi ditu bidezko merkataritzaren eta kontsumo arduratsuaren printzipioetan, horiek baitira pobreziaren eta giza garapen iraunkorraren aurkako borrokan konprometitutako gizarte bidezkoago bat eraikitzeko funtsezko printzipioak”, adierazi zuen.
Zenbateko global horrekin, Bidezko Merkataritzan, batez beste, 3,04 euro kontsumitu ziren biztanleko 2021ean; kopuru hori 2020koaren oso antzekoa da, eta Europako beste herrialde batzuetan erregistratutako salmenta-zifretatik urrun dago oraindik.
Bidezko Merkataritzako salmenten %79,4 supermerkatu eta saltoki handietan erregistratu ziren. Establezimendu horiek lidergoari eutsi zioten, aurreko urtean baino 4 puntu portzentual gutxiago galdu arren. Bestalde, 2020an Ostalaritza, Sukaldaritza eta Cateringaren (HORECA) sektoreak izandako beherakada handiaren ondoren, 2021ean protagonismoa hartu zuen, %13tik gorako merkatu-kuotarekin.
Merkaturatzeaz gain, Bidezko Merkataritzaren Estatuko Koordinakundeko erakundeek 600 kontzientziazio-ekimen zehatz baino gehiago egin zituzten 2021ean, eta horietan 40.000 pertsonak baino gehiagok hartu zuten parte. Kopuru hori pandemiaren aurreko urteetakoa baino txikiagoa da. “2021ean, COVIDaren aurrean beharrezkoak ziren murriztapenek eta prebentzio-neurriek 19 eragina izan zuten jaitsiera horretan, jakina”. Bestalde, pandemiak azkartu egin ditu gizarte-mobilizazioko ekimenak, modu birtualean eta sare sozialen bidez.
“Lan-ildo hori 2021ean finkatu da, eta publiko berrietara iristeko aukera gisa baloratzen dugu”.
Iturria: REAS