Ekonomia sozial eta solidarioko emakumeei buruzko txostena

12 martxoa, 2021 | Kategoriarik gabe

Ekonomia Sozial eta Solidarioak (ESS) ekintzailetza, lana eta emakumearen arima ditu. Sektore horrek Espainiako BPGaren %10 hartzen du, eta emakumeak dira ekintzaile eta langileen %64.

“Emakumeak Ekonomia Sozial eta Solidarioan. Lidergoa handitzeko eta agerian jartzeko gaitasunak eta prestakuntza-beharrak”. Bertan, emakumeek ikasteko eta hobetzeko aukera gehien dituzten gaitasunak identifikatzen ditu, eta lidergo-estilo propioa lortzeko ikusgarritasuna, sustapena eta bultzada eskatzen ditu.

Emakumeak lankidetzan aritzen dira, zaindu, demokratizatu eta gizatiartu egiten dituzte gizarte-merkatuko prozesuak. Aldi berean, zirkuluak ixten dituzte, egoera konplexuak ezagutu eta kudeatzen dituzten enpresa-alderdiei erreparatuz, hala behar izanez gero. Balioen eta enpresa-alderdien arteko oreka-puntua bilatzen dute. Emakumeen lidergoak ez du ikuspena lehenesten, eta, beraz, itzalean egoten da maiz.

Lan-baldintza berdintasunezkoagoak eta ohiko ekonomiak baino gehiago aintzat hartzen eta errespetatzen duen giroa duten emakumeak biltzen ditu ESk. Hala ere, ingurune autoerreflexibo eta autokritikoa denez, hobetzeko tartea dagoela onartzen du.

Emakumeen lidergoa

Bestalde, ekosistemak ahalegina egin behar du lan-inguruneak aukera bidezkoak eskaini diezazkien parte-hartzaileei. Horretarako, beharrezkoa da koexistentzia proportzionatuena eta lidergo-estilo desberdinen kontsonantzia sustatzea, emakumeen lidergoaren ezaugarriak ikusaraziz, prestakuntzaren bidez gaitasunak indartuz, estrategia espezifikoak ezarriz eta bere egituretatik eraldatuz.

Prestakuntza

Oro har, ESko emakumeek trebetasun eta jarrera “bigunetarako” gai direla uste duten arren (gaitasunak, nortasun-ezaugarriak, ezagutzak eta lortutako balioak modu integratuan praktikan jartzearekin zerikusia dute), horiek lantzeko eta indartzeko gogo nabaria nabari da. Ikerketak berresten du pertsonen arteko gaitasunak, gaitasun emozionalak eta kognitiboak indartzea garrantzitsutzat jotzen dela ESren lan-ekosistema indartzeko eta eraldatzeko.

Gaitasun “gogorrak” hobetzea (prestakuntza-prozesuan lortutako curriculumaren ezagutza akademiko osoarekin identifikatzen dira) ingurune berezi horren ezaugarrietara egokitu behar da, balio eta printzipio sozial eta solidarioen arabera.

Emakumeen gaitasunak indartzeaz gain, genero-berdintasun handiagoa lortzeko, gizonak ere trebatu egin behar dira. Emakumeen lidergo-estiloaren ezaugarri diren gaitasunak eskuratzeaz gain, emakumeen lana hobeto ikusten laguntzen duten jarrerak indartu behar dituzte; emakumeen parte-hartzea modu proaktiboan eta nahita sustatu behar dute.

Txostena: http://www.economiasolidaria.org/wp-content/uploads/2021/02/Las-mujeres-en-la-ESS-1.pdf

Iturria: REAS