Nazioarteko XVI. RULESCOOP Kongresua dela eta, “EAEko unibertsitateetako ikasleen ezagutza Gizarte Ekonomiari buruz”ko Barometroaren emaitzak aurkeztu ditu GEEBk.
Gizarte-ekonomia unibertsitate ikasleen artean zabaltzea da erakundeen helburuetako bat, hori dela eta, lanaren helburu nagusia EAEko unibertsitateetako ikasleek gizarte ekonomiari buruz duten ezagutza maila aztertzea izan da. Azterketa, EHUn, Mondragon Unibertsitatean eta Deustun burutu da.
Lana Gizarte Ekonomiako prestakuntzari buruzko gogoeta teorikotik abiatzen da, bai eta hura etapa akademikoetako ikasketa-planetan sartzearen garrantzian eragiten duten araudi eta jarraibideetatik ere. Erabilitako metodologiari dagokionez, azterketa kuantitatibo bat egin da inkestaren bidez. Hautatutako graduetako ikasleen artean aplikatu zen, bederatzi galderez osatua. Azkenik, ondorio gisa, lortutako emaitza nagusiak azaldu dira, eta Gizarte Ekonomiako prestakuntzaren egoera hobetzeko proposamenak egin dira.
Azterketa horren justifikazioa da gizarte-ekonomiak unibertsitate-ikasketetan duen presentziari buruzko azterketa kualitatiborik ez dagoela. Gai horrek sektoreko eragileak eta botere publikoak kezkatzen ditu.
Zalantzarik gabe, hezkuntzak izaera soziala du. Hain zuzen ere, hezkuntzaren etapa ezberdinetan lortutako ezagutzek bizi garen komunitatearen hazkundea markatzen dute, eta eragin zuzena dute bizi garen gizartearen funtzionamenduan.
Unibertsitateak, erakunde gisa ulertuta, gizarte erantzukizun handia du; izan ere, bere helburu nagusia pertsonak prestatzea da, ez bakarrik profesionalen arloan, baizik eta inguruko herritar konprometitu eta arduratsuetan. Horregatik, beharrezkoa da plan akademikoetan gizartearen beharrekin zerikusia duten gaiak sartzea.
Gizarte-ekonomiako prestakuntzak orain arte merkatu-ekonomia kapitalistaren azterketetan errotuta ez dauden edukiak ikastea eskatzen du. Hori dela eta, ekonomia hori prestakuntzan sartzea beharrezkoa da, benetan har dadin eta merkatu kapitalistaren ekonomia ez dadin izan errealista eta fidagarri bakarra.
Emaitzen azterketari dagokionez, lehenik eta behin, azterketa orokorra egin da (galderak banaka kontutan hartuta), eta, bigarrenik, unibertsitatekako azterketa. Lan horretatik ateratzen dugun ondorio nagusia da unibertsitate-ikasleen artean gizarte-ekonomiak duen ezagutza maila azalekoa dela. Egoera horren aurrean, beharrezkoa da eragile akademiko, politiko eta sozial guztien inplikazioa, unibertsitateak Ekonomia Sozialaren irakaskuntzan eta ikerketan sar daitezen, Ekonomia Soziala gradu-mailan behar adina hedatu ez delako eta horri buruzko informazioa hobeto koordinatzen delako.
Iturria: OVES/GEEB