Joan den ekainaren 26an, REAS Euskadik, REAS Red de Redes-ekin batera, Ekonomia Sozial eta Solidarioko (ESS) Marketinari buruzko Nazioarteko Solasaldia antolatu zuten, eta 120 pertsonak baino gehiagok eman zuten izena. Sektoreko adituak bildu zituen ekitaldi horrek, eta ESSko erakundeei aplikatutako marketin-estrategiei buruzko hausnarketarako eta ikaskuntzarako gune bihurtu zen.
Introspekziora eta analisi kritikora gonbidatzen zuen galdera-gidoiari jarraituz, hizlariek (El Maizal, Labox eta CAIS) marketinaren hainbat alderdiri buruzko ikuspegi zehatza eta aberasgarria eskaini zuten arlo horretan.
Lehenengo galdera-sortak eztabaida zahar bati ekin zion: 2015ean Zaragozan egindako lehen ComunESS topaketan marketinari “deabruaren hazia” deitu zitzaion. Hizlariek, ordea, iritzi zehatzagoak eman zituzten. Aitortu zutenez, ESSko erakunde batzuen artean marketinarekiko errezeloak dauden arren, aldaketa sozialerako eta erakundeak indartzeko tresna gisa duen potentziala ere aitortzen hasi dira.
Ondoren, komunikazioaz gain marketina erabiltzearen abantailak eztabaidatu ziren. Hizlariek nabarmendu zuten marketinak ESSko erakundeei lagundu diezaiekeela hobeto kokatzen, baliabide gehiago erakartzen eta publiko zabalagoa lortzen. Marketina funtsezkoa izan den lorpen txikien adibideak partekatu ziren, hala nola tokiko sentsibilizazio-kanpainak eta bazkideak leialtzeko estrategiak.
Beste gai nagusi bat aurrekontuena izan zen. Adituak bat etorri ziren marketin-ekintza askok inbertsioa eskatzen duten arren, posible dela kostu txikiko kanpaina eraginkorrak egitea. Mundu kapitalista batean lehiatzeko estrategiak partekatu ziren, sormenaren eta erakundeen arteko lankidetzaren garrantzia azpimarratuz.
Elkarrizketaren bigarren zatian, offline eta online marketinaren arteko desberdintasunak izan ziren hizpide. Eztabaidatu zen ea offline marketina “onenak emana” dagoen aro digitalean, eta ea ESSko erakundeak gehiegi fokatzen diren offline munduan. Online marketinari dagokionez, nabarmendu zen ESSko erakunde askok oraindik ez dituztela kontuan hartzen zenbait arlo, hala nola SEO eta sare sozialetako presentzia. Erakunde horiek online marketina gehiago erabiltzera animatzeko hainbat modu proposatu ziren, gaikuntza-tailerrak eta tresna irisgarri eta eraginkorrak ezartzea barne.
Informazio gehiago hemen
Iturria: REAS Euskadi